poniedziałek, 24 października 2016

Muffiny z dżemem i kruszonką


Muffiny robi się w miarę szybka i bardzo prosto. Jako nadzienie tych muffinek można wykorzystać ulubiony dżem lub marmoladę. Ja polecam kwaśny dżem, np z wiśni.


Składniki:
  • 1 szklanka mleka
  • ½ szklanki oleju
  • 1 jajko
  • ½ szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody
  • dżem
kruszonka:
  • 100 g mąki
  • 50 g masła
  • 50 g cukru pudru
  • 1 łyżka smalcu

Wykonanie:
  1. Mleko, olej i jajko zmiksować na gładką masę. Dodać przesianą mąkę, cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia i sodę a następnie wszystko zmiksować.
  2. Przygotować kruszonkę: Wszystkie składniki na kruszonkę szybko zagnieść.
  3. Foremki na muffinki wypełnić do ⅓ wysokości ciastem, następnie włożyć po 1 łyżeczce dżemu i dopełnić ciastem do ok. 3/4  wysokości foremek. Wierzch posypać kruszonką.
  4. Piec w temperaturze 180oC przez około 25 minut.



5 komentarzy:

  1. Pyszności :-)

    Zapraszam do mnie :-) htttp://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Brakuje mi takich przepisów. Ja na co dzień gotuję z aplikacją kcalmar. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę fajne te muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Można zastąpić smalec masłem? 😊⭐

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne są. Robiliśmy wczoraj i każdemu przypadły do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Print