poniedziałek, 9 września 2013

Zupa Cytrynowa


Już dawno chciałam zrobić tą zupę ale jakoś zawsze wypadało coś takiego, że przekładałam to na później. W końcu się udało, skorzystałam, że mój mąż ma urodziny i postanowiłam zrobić mu wyjątkowy obiad.  Zupa ta choć nie należy do popularnych dań jest warta tego by ją zrobić. Jest kwaśna i pyszna, polecam.


Składniki:
  • woda
  • mięso na wywar
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • ½ selera
  • 1 por
  • suszony imbir
  • szczypta kozieradki
  • kurkuma
  • sól
  • pieprz
  • 3 ziela angielskie
  • 1 liść laurowy
  • 1 cytryna na około 2l. zupy
  • śmietanka 30%
  • ugotowany ryż



Wykonanie:
  1. Jeśli mamy mięso z kością należy zalać je zimną wodą i doprowadzić do wrzenia. W przypadku mięsa bez kości, wodę gotujemy i dopiero wrzucamy mięso.
  2. Do gotującego się mięsa dodać przyprawy. Gotować przez około 1,5 - 2 godzin.
  3. Cytrynę umyć, otrzeć z niej skórkę i wycisnąć sok.
  4. Wywar odcedzić od mięsa, warzyw i przypraw.
  5. Do wywaru dodać skórkę z cytryny i porcjami dodawać sok z cytryny. W czasie dolewania soku należy próbować zupę. Soku dodać według własnych upodobań. Zupę zagotować.
  6. Do zupy dodać śmietankę, całość zagotować i doprawić solą i pieprzem. Można dodać jeszcze trochę kurkumy.
  7. Podawać z ugotowanym ryżem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print