środa, 11 września 2013

Marynowana Papryka


Papryka nie tylko jest kolorowa i pięknie się prezentuje, ale jest również zdrowa i smaczna. Co roku podbierałam babci słoiczki zamarynowanej papryki. Jest ona dokonała nie tylko na imprezy, ale i na codzienne kanapki lub jako dodatek do obiadu. W tym roku postanowiłam sama zamarynować kilka papryk. Poniższy przepis dostałam od mojej babci więc mam nadzieję, że smakuje równie dobrze.


Składniki:
  • 2 kg papryki
  • 15 - 20 ziaren gorczycy na słoik
  • 1 łyżka oleju na słoik
  • Składniki na zalewę:
  • 10 szklanek wody
  • 2 szklanki octu
  • 4 płaskie łyżki cukru
  • 2 płaskie łyżki soli

Wykonanie:
  • Przygotować zalewę: Wodę, ocet, cukier i sól zagotować. Gotować przez 10 minut.
  • Paprykę umyć, usunąć gniazda nasienne i pokroić w paski lub na ósemki.
  • Paprykę włożyć do słoiczków i dodać gorczycę. Zalać zalewą zostawiając miejsce na olej. Do każdego słoika dodać po 1 łyżce oleju. Słoiki zakręcić.
  • Pasteryzować: Dno garnka wyłożyć ściereczką. Włożyć słoiki tak żeby się nie stykały. Słoiki zalać wodą do ¾ ich wysokości. Wodę doprowadzić do wrzenia i gotować 10 minut. Słoiki zostawić w garnku aż woda ostygnie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print