czwartek, 13 października 2016

Pieczone podudzie indyka



Pieczone podudzia indyka to łatwe do przygotowania danie jednogarnkowe. W przepisie tym zamiast indyka można wykorzystać kurczaka lub królika, jednak według mnie najlepiej pasuje tu właśnie indyk.

Składniki:
  • 2 podudzia indyka
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki
  • słodka mielona papryka
  • 1 liść laurowy
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru
  • ¼ łyżeczka mielonego chili
  • ½ łyżeczki kurkumy
  • oliwa
  • sól

Wykonanie:
  1. Marchewki i pietruszki pokroić w słupki.
  2. Indyka natrzeć słodką papryką, imbirem, chilli, kurkumą i solą.
  3. Do formy wysmarowanej oliwą włożyć udźce, liść laurowy, ziele angielskie i warzywa. Całość pokropić oliwą i doprawić solą.
  4. Piec w temperaturze 180oC pod przykryciem przez 1 godzinę, a następnie bez przykrycia do momentu aż mięso będzie miękkie i zarumienione, przez około 30 minut.
  5. W razie potrzeby w trakcie pieczenia można dodać wody żeby warzywa się nie spaliły.



2 komentarze:

  1. kurkumy jeszcze nie używałam do pieczenia mięs...

    ------------------------------------

    http://bit.ly/2eq3TuE

    OdpowiedzUsuń
  2. restauracja w Warszawie24 kwietnia 2018 10:54

    Indyk na białych warzywach i marchewce. Pyszka. Podobnie moja mama zawsze robiła królika. Najlepsze. Ostatnio jadłam w https://restauracjaakademia.pl/ taaakiego królika. Robią go super. Niesamowity pomysł podać królika z kopytkami i zasmażaną kapustą. Nie jestem pewna właśnie czy do indyka nie pasowały by podobne dodatki.

    OdpowiedzUsuń

Print