piątek, 16 grudnia 2016

Kutia


Kutię z tego przepisu zrobiłam w zeszłym roku po raz pierwszy. Oczywiście zrobiłam ją z większej porcji pszenicy czyli z całego opakowania (w tym roku zrobię mniej bo wyszło naprawdę dużo). Kutia na tyle przypadła mi do gustu, że w tym roku też ją przygotuję na wigilię.

Składniki:
  • 250 g obłuskanej pszenicy
  • 250 g maku
  • 100 g cukru pudru
  • 100 g miodu
  • 150 g orzechów włoskich
  • 150 g migdałów
  • kilka łyżek rodzynek
  • kilka suszonych fig i daktyli
  • 250 ml mleka
  • szczypta soli

Wykonanie:
  1. Dzień wcześniej namoczyć pszenicę a następnie ugotować ją do miękkości kilka razy zmieniając wodę podczas gotowania. Po ugotowaniu pszenicę odcedzić na sicie.
  2. Mak opłukać, przełożyć do garnka o grubym dnie, zalać mlekiem i gotować na małym ogniu. Ja gotuję mak przez ok. 1 godzinę lub do momentu aż mleko odparuje.
  3. Mak odcedzić i zmielić go 3 - 4 razy.
  4. Orzechy, migdały, figi i daktyle kroimy na mniejsze kawałki.
  5. Łączymy ze sobą pszenicę, mak cukier puder, miód, orzechy, migdały, rodzynki figi i daktyle, doprawiamy solą i dokładnie mieszamy.
  6. Kutię przechowywać w lodówce lub zimnym miejscu.



6 komentarzy:

  1. dacie wiarę, że nigdy nie próbowałam tego dania w święta ani w ogóle? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Obowiązkowa pozycja na wigilię!

    OdpowiedzUsuń

Print