poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Zupa z rzeżuchy i błękitnego sera pleśniowego


Moją propozycją na Wielkanocny (i nie tylko Wielkanocny) obiad jest zupa z rzeżuchy i błękitnego sera. Pomysł na taką oto zupę wydał mi się ciekawy, więc bez wahania postanowiłam go wypróbować. Spodziewałam się, że zupa ta będzie mi smakować, ale nie spodziewałam się, że aż tak bardzo. Zupa ta jest pyszna i bardzo sycąca. Świetnym dodatkiem do tej zupy są grzanki.

Składniki:
  • 600 ml bulionu (ja użyłam rosół, który został z poprzedniego dnia)
  • rzeżucha – wysiana z 2 opakowań nasion ok. 150 - 200 g
  • 100 g sera pleśniowego blue lazur
  • 200 g śmietanki 30%
  • sól
  • pieprz
  • pieczywo na grzanki

Wykonanie:
  1. Zagotować bulion, dodać rzeżuchę (kilka kiełków rzeżuchy warto zostawić do dekoracji talerza) i gotować przez 3 – 4 minuty. Następnie dodać pokruszony ser pleśniowy i gotować na małym ogniu do momentu aż ser się rozpuści.
  2. Zupę zmiksować blenderem, dodać śmietankę i doprawić solą i pieprzem.
  3. Chleb pokroić w kostkę i zrumienić na rozgrzanej patelni bez dodatku tłuszczu.
  4. Zupę podawać z grzankami.



1 komentarz:

  1. O kurcze tym postem przypomniałaś mi że nie podlałam naszej rzezuchy :p

    OdpowiedzUsuń

Print