niedziela, 6 kwietnia 2014

Domowy majonez

Święta Wielkanocne są coraz bliżej. W zeszłym roku zaprezentowałam kilka przepisów, które można przejrzeć tutaj. W tym roku, postaram się dodać kilka nowych przepisów zaczynając od domowego majonezu. Święta Wielkiej Nocy nie mogą się obejść bez jaj na twardo z majonezem, a według mnie najlepszy majonez to ten zrobiony własnoręcznie.
Ja użyłam swojskich jaj, które mają bardzo żółte żółtka, dzięki czemu mój majonez również ma kolor żółty. Oczywiście jest przy nim wbrew pozorom sporo pracy, ale myślę, że naprawdę warto go przygotować.
Domowy majonez można przechowywać w lodówce przez około tydzień. Należy go jednak przełożyć do szczelnie zamkniętego pojemnika.

Składniki:

  • 2 żółtka
  • 1 - 2 łyżeczki musztardy (ja użyłam Dijon)
  • szczypta soli
  • pieprz
  • 250 ml oleju rzepakowego
  • 1 - 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka przegotowanej wody

Wykonanie:

  1. Przed oddzieleniem żółtek od białek sparzyć jajka.
  2. Żółtka, musztardę, sól i szczyptę pieprzu ubić mikserem na wolnych obrotach, tak długo, aż wszystkie składniki się połączą. Ja do ubijania użyłam blendera z trzepaczką.
  3. Nie przerywając ubijania do żółtek dodać po odrobinie oleju (bardzo niewielkie ilości). przed dodaniem następnej porcji oleju poprzednia powinna się dokładnie połączyć z żółtkami.
  4. Gdy majonez zrobi się gęstszy można zacząć dodawać olej cienkim strumieniem.
  5. Gdy majonez zrobi się bardzo gęsty dodać cytrynę i wodę, dokładnie wymieszać i kontynuować dodawanie oleju.
  6. Na koniec majonez doprawić solą, pieprzem i ewentualnie cytryną.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print