poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Domowy przecier pomidorowy


Ja co roku robię przecier pomidorowy z około 5 kg pomidorów. Taka ilość przecieru starcza mi na zimę. Ja mój przecier mrożę, ale również można dodać do niego trochę soli, włożyć do słoiczków i pasteryzować. Domowy przecier jest bardzo dobry a do tego nie ma żadnych niepotrzebnych dodatków.


Składniki:
  • 5 kg pomidorów
  • sól opcjonalnie


Wykonanie:
  1. Pomidory umyć, osuszyć pokroić na pół lub w ćwiartki i włożyć do garnka o grubym dnie. Ponieważ nie miałam dość dużego garnka, pomidory rozdzieliłam na 2 garnki.
  2. Pomidory grzać na małym ogniu aż większość płynu odparuje.
  3. Następnie pomidory przetrzeć przez sito, przełożyć z powrotem do garnka i odparowywać aż przecier będzie bardzo gęsty.
  4. Przecier ostudzić i przełożyć do pojemników do mrożenia a następnie zamrozić.
  5. Opcjonalnie można dodać trochę soli, przełożyć do suchych i czystych słoikó i pasteryzować.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print