wtorek, 15 września 2015

Konfitura z aronii i jabłek


Ostatnio dostałam trochę aronii. Moja babcia robi rewelacyjny sok z aronii, lecz ja miałam jej za mało na zrobienie soku. Aronia kojarzy mi się z goryczą i cierpkością więc nie za bardzo byłam przekonana do konfitury, ale efekt wyszedł świetny. Konfitura jest słodka i pyszna, pasuje nie tylko do zwykłych kanapek, ale i do sera, naleśników czy jako nadzienie do bułeczek.

Składniki:
  • 500 g aronii
  • 250 g jabłek
  • 300 g cukru
  • 6 goździków
  • ½ łyżeczki cynamonu

Wykonanie:
  1. Aronię umyć, oczyścić i osuszyć. Przełożyć do garnka o grubym dnie, dodać cukier i cynamon a następnie podgrzewać aż aronia puści sok . Następnie gotować na małym ogniu przez około 30 minut. Aronię ostudzić i zostawić do następnego dnia.
  2. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić na małe kawałki. Przełożyć do garnka, dodać cynamon i smażyć aż jabłka się rozpadną. W razie potrzeby można dodać wodę.
  3. Aronię ponownie zagotować, dodać jabłka a następnie gotować do osiągnięcia zadowalającej konsystencji.
  4. Konfiturę przełożyć do czystych i suchych słoiczków, pasteryzować.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print