środa, 1 lipca 2015

Knedle z truskawkami



Na dzisiejszy obiad proponuję zrobić knedle z truskawkami. Ja zawsze robię knedle ze starych ziemniaków ponieważ zrobione z nowych podobno rozpadają się przy gotowaniu (ja jeszcze nie próbowałam zrobić knedli z nowych ziemniaków).
Przepis na knedle pochodzi ze starej książki kucharskiej “Kuchnia polska”, którą dostałam od mojej babci, a same knedle podaje polane masłem i posypane cukrem i/lub ze zmiksowanymi truskawkami z odrobiną cukru.
Uwaga, ciasto ziemniaczane nie może długo leżeć bo rzednie.

Składniki:
  • 700 g ziemniaków
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • truskawki
dodatkowo:
  • roztopione masło do polania knedli
  • cukier

Wykonanie:
  1. Ziemniaki obrać, umyć i ugotować w osolonej wodzie, a następnie przecisnąć przez praskę do ziemniaków i wystudzić.
  2. Truskawki umyć i usunąć z mich szypułki. Jeśli truskawki są duże podzielić je na mniejsze kawałki.
  3. Ziemniaki włożyć do miski lub na stolnicę, dodać mąkę, sól i jajko. Zagnieść ciasto.
  4. Z ciasta formować niewielkie placuszki, na środek układać truskawki i dokładnie zlepiać ciasto jednocześnie formując kule. Gotowe knedle układać na talerzu lub tacce oprószonej mąką.
  5. Knedle wrzucać na osolony wrzątek i gotować 3-4 minuty od momentu wypłynięcia.



1 komentarz:

Print