czwartek, 19 listopada 2015

Biszkopt czekoladowy - przepis podstawowy


Poprzednio podałam przepis na tradycyjny biszkopt. Tym razem przepis na biszkopt czekoladowy.

Składniki:
  • ¾ szklanki mąki pszennej
  • ¼  szklanki ziemniaczanej
  • ½ szklanki kakao
  • 6 jajek
  • 200 g cukru pudru (1 ½ szklanki)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 ½ łyżeczki octu
Wykonanie:
  1. Wszystkie składniki doprowadzić do temperatury pokojowej. Piekarnik nagrzać do temperatury 170oC, dno formę do pieczenia wysmarować masłem.
  2. Białka oddzielić od żółtek, obie mąki i kakao przesiać przez sito. Do żółtek dodać ocet i proszek do pieczenia, rozetrzeć i zostawić aż żółtka zbieleją.
  3. Białka ubić na sztywną pianę. Dalej ubijając dodawać cukier puder po 1 łyżce.
  4. Do białek po trochu dodawać żółtka i bardzo powoli i delikatnie wmieszać je do piany z białek używając łyżki lub plastikowej szpatułki.
  5. Do jajek dodać powoli przesianą mąkę delikatnie i powoli mieszając. Jajka powinny być jak najbardziej napowietrzone.
  6. Ciasto przełożyć do formy i od razu wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 170oC przez 50 - 55 minut, do suchego patyczka.
  7. Od razu po upieczeniu ciasto wyciągnąć z piekarnika, upuścić na podłogę z wysokości 50 cm i wstawić z powrotem do nagrzanego piekarnika z uchylonymi drzwiczkami. Upuszczenie biszkoptu sprawia, że nadmiar pary wodnej znajdującej się w cieście gwałtownie zostanie odprowadzony a biszkopt nie opadnie.
  8. Ciasto studzić w piekarniku.


6 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam biszkopta czekoladowego, chyba pora zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm :) pychotka :) bardzo lubię biszkopt czekoladowy, chociaz teraz - karmiąc piersią - staram się unikać kakao.
    Jak już je wprowadzę, to z pewnością wykorzystam Twój przepis!

    Pozdrawiam : Aronkowa.blogspot.com - będzie mi niezmiernie miło, jeśli zajrzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że ie trafiłam na Twój wpis wcześniej, bo mój biszkopt nigdy mi nie wychodził. Jakiś czas temu znalazłam jednak porady na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-klasyczny-biszkopt-czekoladowy/ Teraz mój biszkopt czekoladowy pięknie wyrasta i jest wilgotny. Pieczenie sprawia mi teraz ogromną przyjemność!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Print