piątek, 12 września 2014

Suflet ze szpinaku i koziego sera


Niedawno dostałam dużą formę na suflet dzięki temu mogłam przygotować suflet ze szpinaku i koziego sera. Bardzo lubię szpinak a w formie sufletu i z połączeniem z kozim serem zachwycił mnie jeszcze bardziej. Ponieważ pierwszy raz piekłam tak duży suflet nie byłam pewna co do czasu pieczenia, ale myślę, że udał się bardzo dobrze.



Składniki:
  • 500 g świeżych liści szpinaku
  • 2 ząbki czosnku
  • 1  niewielka cebula
  • 40 g mąki pszennej
  • 250 ml mleka
  • 200 g miękkiego sera koziego
  • 4 jajka
  • gałka muszkatołowa
  • pieprz kajeński
  • sól
  • pieprz czarny
  • masło do posmarowania formy

Wykonanie:
  1. Formę na suflet posmarować masłem,włożyć ją na co najmniej 15 minut do lodówki i ponownie posmarować masłem.
  2. Piekarnik rozgrzać do temperatury 200oC
  3. Liście szpinaku umyć, oczyścić a następnie na chwilę wstawić na ogień żeby zmniejszyły objętość. Następnie odsączyć na sicie i ostudzić. Tak przygotowany szpinak odcisnąć z nadmiaru wody i drobno posiekać.
  4. Cebulę drobno posiekać i podsmażyć na niewielkiej ilości oliwy. Pod koniec smażenia dodać czosnek uważając żeby się nie spalił,  mąkę, gałkę i pieprz kajeński, smażyć przez około 3 minuty.Do mąki cały czas mieszając powoli wlewać mleko. Nadal mieszając gotować sos aż zgęstnieje.
  5. Do sosu dodać pokruszony ser, dokładnie wymieszać a następnie dodać szpinak i żółtka. Całość dokładnie wymieszać.
  6. Białka ubić na sztywną pianę a następnie delikatnie je wmieszać w masę szpinakową. Masę można ewentualnie doprawić solą i pieprzem.
  7. Masę przełożyć do formy, piec przez około 23 - 25 minut. Jeśli suflety przygotowane są w mniejszych foremkach wystarczy piec je przez 13 - 15 minut.
  8. Suflet podawać od razu po upieczeniu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print