czwartek, 5 lutego 2015

Rogaliki


Odkąd pamiętam co roku w okresie karnawału moja babcia piecze rogaliki z tego przepisu. Jej rogaliki są ładniejsze i zgrabniejsze, ale moje wyszły i tak nie najgorzej, a smakują równie dobrze co babcine.
Do rogalików można dodać dowolny dżem lub marmoladę. Ja użyłam kakaowe powidła śliwkowe i dżem gruszkowo-bananowy, który dostałam od mojej teściowej.


Składniki:
  • 500 g mąki
  • 1 opakowanie margaryny
  • ½ szklanki śmietany
  • 30 g drożdży
  • 1 łyżeczka cukru



Wykonanie:
  1. Drożdże rozetrzeć z śmietaną i cukrem.
  2. Mąkę przesiać na stolnicę, dodać margarynę a następnie posiekać nożem.
  3. W mące zrobić wgłębienie, dodać drożdże ze śmietaną i zagnieść ciasto.
  4. Ciasto podzielić na mniejsze porcje. Każdą porcję ciasta rozwałkować w koło i podzielić na  trójkąty. Na brzegu każdego z trójkątów ułożyć trochę marmolady i zwinąć w stronę środka ciasta. Brzegi skleić i ułożyć tak, by tworzyły rogaliki.
  5. Rogaliki przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w  temperaturze 180oC przez 15 - 17 minut do momentu aż rogaliki się zarumienią.
  6. Rogaliki ostudzić i posypać cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print