czwartek, 26 lutego 2015

Tort Mięsny


Tort mięsny w moim wykonaniu to kruche ciasto faszerowane mięsnym farszem. Danie to jest idealne na obiad zwłaszcza, że można je przygotować dzień wcześniej a upiec w momencie, który najbardziej nam odpowiada. Tort ten jest nie tylko pyszny ale i bardzo sycący.  Tort ten piekłam w tortownicy o średnicy 22 cm.

Składniki:
Ciasto:
  • 300g mąki
  • 90g smalcu
  • 90g masła
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 łyżki zimnej wody
  • szczypta soli
  • 1 jajko do posmarowania ciasta
Farsz :
  • 2- 3  średnie ziemniaki
  • 500g mielonego mięsa wołowego
  • 2 cebule
  • 1 papryka
  • 1 puszka pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 łyżki sosu Worcester
  • 2 łyżka sosu sojowego
  • ostra i słodka papryka
  • sól
  • pieprz

Wykonanie:
  1. Mąkę przesiać przez sito, dodać smalec, masło, sól oraz wodę i zagnieść ciasto. Ciasto owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na min. 30 minut.
  2. Ziemniaki obrać, umyć i ugotować w osolonej wodzie. Aby ziemniaki się szybciej ugotowały można pokroić je w mniejsze kawałki.
  3. Cebulę pokroić w kostkę, paprykę umyć, obrać i również pokroić w drobną kostkę.
  4. Cebulę zeszklić na oleju, następnie dodać przeciśnięty przez praskę lub drobno posiekany czosnek i mięso mielone. Smażyć na średnim ogniu, aż mięso zmieni kolor. Dodać paprykę, pokrojone pomidory i przyprawy. Smażyć aż papryka będzie miękka a nadmiar płynu odparuje.
  5. Gotowe mięso przełożyć do miski i dodać ziemniaki przeciśnięte przez praskę. Całość dokładnie wymieszać. Po dodaniu ziemniaków warto spróbować farsz i ewentualnie doprawić go jeszcze solą i pieprzem.
  6. Piekarnik rozgrzać do temperatury190°C. 2/3 ciasta rozwałkować w kształt koła i wyłożyć nim natłuszczoną tortownicę (spód i brzegi). Formę wypełnić mięsnym farszem a następnie przykryć go pozostałym ciastem rozwałkowanym w kształt koła. Brzegi ciasta docisnąć pomagając sobie nożem lub widelcem. Nadmiar ciasta można odciąć i wykorzystać go do dekoracji ciasta, ja jednak zostawiłam go wokół brzegów ciasta.
  7. Ciasto posmarować roztrzepanym jajkiem i piec go w  temperaturze 190°C przez 15 minut a następnie zmniejszyć temperaturę do 180° i piec jeszcze przez 30 – 40 minut, do momentu aż ciasto się zarumieni.




3 komentarze:

  1. Ale pomysłowe! Muszę to wypróbować- wymarzony tort każdego faceta ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. SUPER przepis!!!
    Ja zmodyfikowałam po swojemu i wzbogaciłam od razu ciasto o przyprawy i zioła, a do farszu zamiast papryki (bo nie miałam)dodałam wcześniej zaparzoną świeżą, białą kapustę. Całość doprawiłam indyjską curry i paprykowym pesto. Wierzch ozdobiłam (jak na tort przystało) czarnuszką i parmezanem. Mój mięsożerny solenizant był mega- zachwycony... :D
    Następnym razem zrobię dla siebie - takie grzybowe vege...

    OdpowiedzUsuń

Print