czwartek, 23 października 2014

Kandyzowane jabłka na patyku


Halloween coraz bliżej. Często w różnych filmach przy okazji Halloween pojawiają się kandyzowane jabłka na patyku. Już dawno chciałam coś takiego zrobić, ale jakoś nigdy nie było okazji. W końcu je zrobiłam i muszę przyznać, że jestem zadowolona z efektu.
Jedyną moją uwagą jest to, że trzeba dobrze strząsnąć nadmiar karmelu zanim ułoży się je na papierze, bo mnie wyszła jednak za gruba warstwa karmelu pod jabłkiem.
Ja użyłam zamiast zwykłych patyków pałeczek do jedzenia, ale równie dobrze można samemu przygotować cienkie patyki lub użyć patyczków do szaszłyków.



Składniki:
  • 4 jabłka
  • 4 patyczki
  • 250 g cukru
  • 1 łyżka miodu
  • 50 ml wody
  • 4 zgniecione lub zmielone goździki
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • czerwony barwnik spożywczy

Wykonanie:
  1. Jabłka umyć, osuszyć i wbić w nie patyki. Na blaszce lub talerzu położyć papier do pieczenia.
  2. Cukier przełożyć do garnka o grubym dnie, na średnim ogniu rozpuścić i zarumienić cukier. Trzeba uważać, żeby przy podgrzewaniu nie spalić cukru.
  3. Do cukru dodać miód, przyprawy i wodę. Cukier się zetnie więc trzeba gotować aż całość znów się rozpuści. Dodać barwnik spożywczy i gotować na średnim ogniu przez około 5 minut do osiągnięcia temperatury ok. 140oC.
  4. Ostrożnie zanużać i obracać jabłka w karmelu do momentu aż karmel dokładnie pokryje jabłka. Poczekać aż nadmiar karmelu spłynie (delikatnie strząsnąć) i układać jabłka na papierze do pieczenia tak żeby jabłka się nie stykały.
  5. Po kilku minutach jabłka są gotowe do zjedzenia.







2 komentarze:

Print