czwartek, 30 października 2014

Szarlotka sypana


Ostatnio potrzebowałam przepisu na ciasto, które nie wymaga dużo czasu do przygotowania i trafiłam właśnie na tą szarlotkę. Przepis mi się spodobał a ciasto wyszło niesamowite. Już wiem, że ta szarlotka będzie częstym gościem na moim stole.

Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 szklanki kaszy manny
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 kg jabłek
  • cynamon
  • ⅔ kostki masła
Wykonanie:
  1. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  2. Mąkę, kaszę, cukier i proszek do pieczenia wymieszać i podzielić na 3 części.
  3. Tortownicę (średnica 26 cm) wysmarować masłem. Wsypać do niej jedną część suchych składników, następnie równomiernie rozłożyć połowę jabłek, posypać cynamonem. Następnie równomiernie rozsypać drugą część suchych składników, rozłożyć resztę jabłek, posypać cynamonem oraz rozsypać resztę suchych składników. Na wierzchu rozłożyć starte na tarce o dużych oczkach masło.
  4. Piec w temperaturze 180oC przez 60 minut.



4 komentarze:

  1. Czy do suchych składników dodajemy masło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, masło kładziemy tylko na górze ciasta.
      Od startych jabłek też nie odlewamy soku.
      Mnie ta szarlotka bardzo smakuje robiłam ją już kilka razy a dodatkowo ponieważ nie trzeba zagniatać ciasta jest ona naprawdę szybka do zrobienia (oczywiście jeśli nie trze się jabłek ręcznie).

      pozdrawiam
      Justyna

      Usuń

Print