środa, 1 października 2014

Ravioli z dynią i masłem szałwiowym



Ravioli chciałam zrobić już dawno temu, ale jakoś nie mogłam się zebrać. Korzystając z tego, że miałam mus dyniowy, w końcu postanowiłam zgromadzić resztę składników i przygotować ravioli z dynią i masłem szałwiowym.
Ravioli robiłam pierwszy raz więc może nie wyglądają za dobrze, ale wyszły naprawdę pyszne.

Składniki:
farsz:
  • 250 g musu z dyni
  • 1 mała cebula
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżka mielonych migdałów
  • 1 płaska łyżka bułki tartej
  • ½  łyżeczki kurkumy
  • 1 jajko
  • sól morska
  • pieprz
ciasto:
  • 300 g mąki
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka soli
  • 4 łyżki gorącej wody
  • 1 białko
oraz:
  • świeże liście szałwii
  • 3 łyżki masła
Wykonanie:
  1. Przygotować farsz: cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na oliwie. Do cebuli dodać dynię, migdały, bułkę tartą, jajko, kurkumę, doprawić solą i pieprzem i dokładnie wymieszać. Farsz zagotować, zmiksować blenderem a następnie ostudzić i wstawić na godzinę do lodówki.
  2. Przygotować ciasto: mąkę przesiać przez sito i dodać sól. W mące zrobić wgłębienie do którego wbić 2 jajka i żółtko. Ciasto zagnieść dodając w trakcie po łyżce gorącej wody. Wyrobione ciasto zawinąć w ścierkę i zostawić na godzinę żeby odpoczęło i zmiękło.
  3. Ciasto podzielić na 4 części. Każdą rozwałkować bardzo cienko (tak żeby było widać sęki stolnicy) starając się żeby ciasto było w kształcie prostokątu.
  4. Jeden płat ciasta posmarować białkiem a następnie nałożyć farsz małą łyżeczką w odstępach ok. 3 cm. Na farsz położyć po kawałku liścia szałwii Ciasto z nadzieniem przykryć drugim kawałkiem ciasta a następnie docisnąć palcami ciasto między nadzieniem żeby się skleiło. Radełkiem wyciąć kwadraty tak, żeby nadzienie było w środku.
  5. Zagotować wodę z solą, na wrzątek wrzucić ravioli i gotować przez około 4 minuty.
  6. W tym samym czasie na patelni rozpuścić masło i dodać do niego garść szałwii chwilę smażyć.
  7. Ravioli wyciągać z wody łyżką cedzakową i przekładać na patelnię z masłem. Całość wymieszać i chwilę podsmażyć, można doprawić solą i pieprzem.
  8. Ravioli przełożyć na talerz i podawać.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print