sobota, 11 października 2014

Kopytka z dynią



Dawno nie robiłam kopytek,a że miałam akurat jeszcze mus dyniowy, zrobiłam kopytka z dodatkiem dyni i szałwii. Ciasto na kopytka wyszło bardzo klejące ale nie dawałam więcej mąki, żeby nie były twarde. Z ich uformowaniem poradziłam sobie przekładając porcjami ciasto na deskę posypaną mąką a następnie formowałam kopytka rękami oprószonymi mąką. Kopytka może nie wyglądają zbyt pięknie, ale za to były pyszne.
Kopytka można po ugotowaniu polać roztopionym masłem, ale ja polecam odsmażenie je na maśle z dodatkiem wcześniej uprażonych (lub nie) orzechów włoskich.

Składniki:
  • 4 duże ziemniaki
  • 100 g twarogu
  • 2 szklanki musu dyniowego
  • ½ szklanki tartego parmezanu
  • 2 jajka
  • ok 3 szklanki mąki
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • ok. 6 liści szałwii
Dodatkowo:
  • 2 łyżki masła
  • orzechy włoskie
Wykonanie:
  1. Uprażyć orzechy: orzechy wrzucić na rozgrzaną suchą patelnię i prażyć przez kilka minut na średnim ogniu. Z tak uprażonych orzechów można łatwo ściągnąć skórkę.
  2. Ziemniaki ugotować w mundurkach w osolonej wodzie, ostudzić i obrać.
  3. Liście szałwii drobno posiekać. Oddzielić żółtka jajek od białek, białka i żółtka ubić.
  4. Przez praskę do ziemniaków przecisnąć ziemniaki i twarożek, dodać mus dyniowy, parmezan, szałwię, przyprawy oraz ubite białko i żółtko. Wszystko wymieszać.
  5. Dodać mąkę i wymieszać.
  6. Ciasto kłaść porcjami na posypaną mąką stolnicę i rękoma posypanymi mąką formować wałki. Z wałków wycinać kopytka.
  7. Kopytka wrzucać na osoloną wrzącą wodę i gotować 4 - 5 minut od momentu wypłynięcia wszystkich kopytek.
  8. Masło rozpuścić na patelni, dodać orzechy i kopytka. Smażyć do momentu aż kopytka się zarumienią.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print