środa, 19 listopada 2014

Pancakes


Co jakiś czas robię naleśniki tradycyjne albo w formie placuszków z gęstszego ciasta. Tym razem postanowiłam wypróbować przepis na amerykańskie pancakes, na które przepis znalazłam tutaj. Placuszki wyszły pyszne, słodkie i puszyste. Ja moje pancakes polałam polewą czekoladową, ale często podaje się je polane miodem albo syropem klonowym.



Składniki:
  • 1 i ¼ szklanki mąki
  • 1 i ¼ szklanki maślanki
  • 1 jajko
  • ¼ szklanki cukru pudru
  • ¼ szklanki oleju
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Wykonanie:
  1. Wszystkie składniki zmiksować do uzyskania gładkiego ciasta gęstości śmietany.
  2. Smażyć na suchej rozgrzanej patelni z obu stron na złoty kolor.  Placuszki przewracać na druga stronę gdy na cieście pojawią się widoczne pęcherzyki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print