czwartek, 18 grudnia 2014

Angielski pudding


Przepis na angielski pudding znalazłam akurat w tym czasie, kiedy trzeba było go zacząć przygotowywać. Powinien on według przepisu dojrzewać w chłodnym miejscu - u mnie w lodówce - przez 2 miesiące. Ja zrobiłam go po 1,5 miesiąca dojrzewania, ponieważ nie tylko mnie kusił, ale i potrzebowałam miski w której leżał i miejsce w lodówce. Myślę, że ten czas zdecydowanie wystarczył.
Puddingiem jestem zachwycona. mnustwo bakalii, rewelacyjny smak i ten sos… Sos jest rewelacyjny i doskonale dopełnia smak puddingu i sprawia, że jest on o niebo lepszy.

Składniki:
  • ½ szklanki brandy
  • 250 g masła
  • ¼ szklanki brązowego cukru
  • ¼ szklanki białego cukru
  • 3 jajka
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 250 g tartej bułki
  • 150 ml mleka
  • 360 g rodzynek (2 ½ szklanki)
  • 135 g daktyli (1 szklanka po posiekaniu)
  • 145 g suszonych moreli (1 szklanka po posiekaniu)  
  • 135 g kandyzowanej skórki pomarańczy (1 szklanka)  
  • 120 g migdałów (1 szklanka po posiekaniu)  
Sos:
  • 600 g śmietany 36%
  • ¼ szklanki brandy
  • 1 cukier z prawdziwą wanilią
  • 6 żółtek
  • 5 łyżek cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 6 łyżek mleka

Wykonanie:
  1. Migdały zalać wrzątkiem, gdy woda ostygnie ściągnąć skórkę. Migdały, daktyle i morele posiekać. Wszystkie bakalie zalać brandy i odstawić na noc.
  2. Masło utrzeć z cukrem. Dalej ucierając wbijać po 1 jajku. Dodać bakalie i mieszać drewnianą łyżką aż wszystkie składniki się połączą.
  3. Przygotować płutno o wymiarach 1x1m (u mnie to była duża flanelowa pielucha). Materiał włożyć do wrzątku, odcisnąć i opruszyć mąką.
  4. Z ciasta uformować kulę, położyć na środku materiału i bardzo ściśle związać.
  5. Pudding włożyć do dużego garnka z wrzącą wodą i gotować przez 4,5 godziny.
  6. Pudding wyciągnąć z wody, odsączyć, ostudzić i włożyć na 2 miesiące do lodówki. Trzeba kontrolować stan materiału czy nie pleśnieje. Ja po około 2 tygodniach wyciągnęłam pudding z materiału i włożyłam do miski, ale myślę, że można to zrobić już na drugi dzień.
  7. Przed podaniem z powrotem zawiązać pudding w materiał i podgrzać 45 minut we wrzącej wodzie, a następnie odcedzić przez 15 minut i odwinąć z materiału.
  8. Przygotować sos:
    • Śmietanę wymieszaną z brandy i z cukrem z wanilią, podgrzać. Żółtka utrzeć z cukrem. Mąkę rozmieszać z mlekiem.
    • Cały czas mieszając żółtka zalać ciepłą śmietaną. Dodać mąkę i podgrzewać aż sos zgęstnieje, nie zagotować.
  9. Pudding kroić jak tort i podawać z sosem.








1 komentarz:

Print