niedziela, 24 lutego 2013

Galaretka Udająca Pomarańcze



Już kilka razy widziałam zdjęcia jak galaretka udaje pomarańcze i bardzo mi się ona spodobała. Postanowiłam sprawdzić czy trudno jest wykonać coś takiego i okazało się że. No właśnie, że jak do każdej potrawy przydało by się troszeczkę wprawy i treningu. Po pierwsze trzeba uważać przy wydrążaniu pomarańczy, a mianowicie, żeby nie zrobiła się dziura. Mnie się zrobiła ale poradziłam sobie nadlewając już prawie stężałą galaretkę. A po drugie i najważniejsze jest to, że potrzeba bardzo ostrego noża żeby ładnie przeciąć już gotową galaretką. Ale pomimo, że mnie wyszły kawałki troszkę poszarpane to i tak całość wygląda świetnie i smakuje bardzo dobrze.
W przepisie podano składniki które wystarczą do wypełnienia 1 pomarańczy.


Składniki:
  • 1 pomarańcza
  • 1 ulubiona galaretka, w moim przypadku truskawkowa
  • 250 ml wody (połowa zalecanej ilości na opakowaniu galaretki)
Wykonanie:
  1. Pomarańczę przeciąć na pół wzdłuż owocu i wydrążyć
  2. Wodę zagotować.
  3. Rozpuścić galaretkę w wodzie, ostudzić.
  4. Wydrążone pomarańcze włożyć do miseczek.
  5. Wlać galaretkę do wydrążonych pomarańczy i poczekać aż stężeje. Jeśli galaretka jest zimna można ją włożyć do lodówki.
  6. Stężałe galaretki wyciągnąć z miseczki i ostrym nożem przeciąć w ćwiartki lub ósemki.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print