czwartek, 14 marca 2013

Cytrynowa Babka



Puszysta, kwaśna i zarazem słodka babka. Rewelacyjna alternatywa dla tradycyjnych Bab a przy tym bardzo szybka do przygotowania i upieczenia. Do upieczenia jej najlepsza jest forma silikonowa. Jeśli mamy formę metalową to trzeba ją dokładnie wysmarować masłem i obsypać tartą bułką. Ja miałam właśnie taką tradycyjną metalową foremkę i Babka przywarła mi do jej brzegów i wyszła trochę obszarpana, ale to mało ważne bo i tak smakowała rewelacyjnie.


Składniki:

  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka kiśli cytrynowych (4 opakowania po 40g)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:
  1. Formę do pieczenia dokładnie wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.
  2. Jajka ubić z cukrem na gęstą i puszystą pianę.
  3. Do ubitych jajek dodać kisiel z proszkiem do pieczenia, ubijać aż wszystko się połączy na gładką masę.
  4. Ciasto przelać do formy.
  5. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 180oC piec przez około 30 minut, uważać by nie przypalić ciasta.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print