poniedziałek, 25 marca 2013

Pascha



Pascha Wielkanocna to tradycyjne danie podawane w te właśnie święta. Mimo tradycji ja nigdy jeszcze nie jadłam tego specjału, więc postanowiłam w końcu spróbować. Efekt okazał się bardzo dobry, powstało coś w rodzaju sernika na zimno z dużą ilością bakalii. Dobrze wygląda i równie dobrze smakuje.

Składniki:
  • ½ kg twarogu
  • 100 g masła
  • 3 żółtka
  • 100 g cukru
  • ½ szklanki śmietany kremówki
  • 2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 50 - 100 g posiekanych kandyzowanych owoców
  • 50 g obranych i posiekanych migdałów
Wykonanie:
  1. Twaróg odcisnąć i przetrzeć przez sito.
  2. Masło utrzeć i zmiksować z serem.
  3. Śmietanę podgrzać ale nie zagotować.
  4. W garnku najlepiej wysokim bo będzie pryskać ubić przez chwilę żółtka z cukrem. do większego garnka nalać wodę by zakrywała dno, podpalić palnik, przełożyć żółtka i dalej ubijać w gorącej kąpieli. Powoli partiami dodawać podgrzaną śmietanę i dalej ubijać uważając by całości nie zagotować. Krem zdjąść z ognia i ostudzić nie przestając jeszcze przez chwilę miksować.
  5. Do kremu dodać bakalie i wymieszać. Następnie dodawać partiami ser cały czas mieszając.
  6. Formę wyłożyć wilgotną gazą tak aby jej brzegi zwisały poza naczynie. Włożyć masę serowa, końce gazy zawinąć na wierzch formy i położyć obciążenie. Ja do tego celu użyłam fasolę wsypaną w worek.
  7. Wstawić na noc do lodówki.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print